Extra beveiliging

Voor personeel is het binnen Stichting Fioretti Teylingen verplicht naast het wachtwoord ook gebruik te maken van een zogenaamde 2FA oplossing.

Authenticatie in twee stappen (2FA) kan je instellen via de volgende link: https://myaccount.google.com/signinoptions/two-step-verification voor school staat dit inmiddels  al ingesteld mocht dit niet zo zijn of ben je nieuw dan moet dit wel ingesteld worden.
Meer informatie over 2FA is te vinden op: https://www.google.com/landing/2step/ of meer over de beschikbare opties is hier te vinden.

Nog niet veilig genoeg? We kunnen nog een stapje verder met: https://g.co/advancedprotection

Liever een uitgebreide handleiding? Deze is hier beschikbaar. Houd je het simpel dan voldoet het aanklikken van de eerst genoemde link om alle stappen te doorlopen.

Toegangssleutels (passkey) is een nieuwe optie en bieden een veilig alternatief voor wachtwoorden. Deze optie zal je eerst moeten activeren binnen je account om hier gebruik van te kunnen maken. Echter bied het niet in alle situaties toegang tot je account. In veel situaties zal alsnog het wachtwoord gevraagd worden. Passkey zorgt ervoor dat je mobiel in veel situaties als alternatief voor het wachtwoord te gebruiken is. Hiervoor is een werkprofiel wel vereist op je telefoon zodat privé en school strikt van elkaar gescheiden blijven.

Een passkey vervangt zowel het wachtwoord als de 2FA methode.  Het is eigenlijk 2 in 1. Gebruik je een mobiele telefoon als passkey dan is een schermvergrendelcode vereist. Maak je gebruik van een FIDO2 (usb) stick dan vraagt hij extra om een pincode waarmee de FIDO2 stick beveiligd is.

Passkey werkt zowel met android als iOS. Android telefoons waar het werk account is ingelogd worden automatisch geregistreerd. iOS? Bezoek dan eerst vanaf de iPhone deze link

Registratie 2FA-methode